• وبلاگ : عدل الهي Divine Justice
  • يادداشت : رابطه عصمت وعدل الهي
  • نظرات : 2 خصوصي ، 19 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2      
     
    با سلام و خسته نباشيد به شما . بايد بگويم عصمت پيامبران به خودي خود هيچ ارزشي نداشته و ندارد . به عبارت ديگر وجود و نزول وحي است كه بايد بدون كم و زيادي دريافت ( نبوت ) و به مردم رسانده شود ( رسالت ) . پس عصمت وحي ذاتي و عصمت پيامبران و ازجمله حضرت محمد ( ص ) عرضي است . به همين دليل است كه خطاها و اشتباهات پيامبران در طول تاريخ و از جمله حضرت محمد ( ص ) در قرآن به صراحت ذكر شده تا شبهه فراتر بودن آنها از انسان و شبهه بدون خطا و اشتباه بودن و معصوم بودن آنها ( به طور ذاتي ) كاملاً از فكر و ذهن انسانها پاك شود . وقتي موضع قران درباره پيامبران چنين است ديگر بحث از وجود عصمت براي ساير افراد به كلي منتفي و خلاف آيات قرآني است . به وبلاگ كاتالوگ انسان ( قرآن ) هم سري بزنيد . ممنونم .

    به نام خدا و با سلام

    مساله عصمت و عدالت خيلي بحث برانگيزه الحمدلله خيلي مختصر و مفيد بحث رو بستيد يكي از محكمترين دلايل عصمت برهان عقلي بر آنست ، انتخاب آيات هم خيلي بجاست حقيقتا استفاده كردم متشكرم

    موفق باشيد

    با سلام.
    ضمن پوزش از دوستان، كساني كه مي‏خواهند ادب و گفتمان ياران آقاي خاتمي را ببينند، سري به بخش نظرات وبلاگ روايت فجر بزنند و نظرات اين يادداشت http://revaiat.parsiblog.com/248513.htm را ببينند.
    خوش بختانه پيام محمد تميزكار با امضاي الكترونيكي ارسال شده و قابل تكذيب نيست.
    لطفا مدير محترم هم رسيدگي كنند.

    سلام

    موفق و پيروز باشي

    يا علي

     <      1   2